PostboxNL vraag en antwoord

Enkele van de meest gestelde vragen

Hieronder vindt u enkele van de meest gestelde vragen. Zit uw vraag er niet bij? Neem contact met ons op via de contactpagina of gebruik de contact box onder op deze pagina en wij bellen u direct terug!

Waarom is PostboxNL de beste optie voor een alternatief postadres?

De service van PostboxNL is het meest praktische en meest voordelige alternatief. Uw hoeft nooit meer de deur uit voor uw post, want we sturen uw post naar u door, ongeacht waar u verblijft. Ook kunnen we uw post scannen en doorsturen per e-mail. U betaalt alleen verwerkingskosten wanneer u ook daadwerkelijk post heeft, dus wel zo eerlijk en voordelig! We zijn een professioneel en goed georganiseerd bedrijf en uw post is bij ons in goede handen.

Hoe komt het dat PostboxNL zo goedkoop is?

Een Postbox kan tot 80% goedkoper zijn dan een reguliere postbus. Een volledig tarief overzicht vindt u op onze website. Omdat we genoegen nemen met een heel kleine marge, zijn wij in staat tegen zeer lage tarieven onze dienstverlening aan te bieden . PostboxNL staat voor duurzaamheid, een eerlijk product tegen een eerlijke prijs, transparant zakendoen en we bieden onze dienstverlening graag aan een zo breed mogelijk publiek.

Ik ontvang bijna geen post, waarom dan een Postbox?

Juist omdat de fysieke post steeds minder is de ervaring dat dit  professioneel wordt uitbesteedt aan een externe partij. Dit scheelt u aanmerkelijk in de kosten! Een postbus van PostNL kost al snel honderden euro’s per jaar en daarbij niet meegerekend de tijd die u iedere keer kwijt bent om naar de postbus te rijden om er vervolgens achter te komen dat er helemaal geen post is… PostboxNL biedt juist een oplossing voor bedrijven die professioneel is en een zakelijke uitstraling biedt. Daarbij heeft u ook nog eens een adres dat gescheiden is van uw priveadres. Kortom redenen te over…

Wie kan gebruik maken van een Postbox?

De service van PostboxNL kan worden gebruikt door bedrijven, stichtingen, verenigingen en particulieren in zowel binnen- als buitenland. Eigenlijk iedereen dus.

In hoeverre blijft mijn eigen adres geheim?

Overeenkomstig onze algemene voorwaarden verstrekt PostboxNL geen adres gegevens aan derden. Indien noodzakelijk (in de keten van aansprakelijkheid) heeft u de optie om een geheimhoudingsovereenkomst op te laten stellen.

Kan ik mijn post ook zelf ophalen?

Wij zijn helaas niet ingericht en toegerust als ophaallocatie. Wij verwerken de post zoals u heeft aangegeven (doorsturen, scannen of bewaren). Wilt u de post zelf ophalen kunt u het beste een traditionele postbus openen bij PostNL.

Kan ik zelf een gemeente kiezen voor mijn Postbox?

PostboxNL heeft vestigingen in Amsterdam en Leidschendam. Meer informatie over de locaties kunt u hier vinden.

Kan ik mezelf op een Postbox laten inschrijven in het BRP?

Uw Postbox adres kunt u helaas NIET gebruiken voor uw inschrijving in het BRP. Het is niet toegestaan te ‘wonen’ op een kantoorlocatie. Ook is het niet mogelijk een Postbox te gebruiken als briefadres voor de gemeente.

Is een Postbox hetzelfde als een Postbus?

De werking van een Postbox heeft zeker overeenkomsten met de traditionele postbus van PostNL. Er zijn wel verschillen… zo is een Postbox slechts 53 euro per jaar terwijl een postbus 195 euro kost. Bij een postbus haalt u de post zelf op en wij PostboxNL wordt uw post gescand, doorgestuurd, of bewaard. Volledig naar uw wensen. Ook is het mogelijk om in een Postbox alle (rembours)zendingen te ontvangen.

Is PostboxNL een service van PostNL?

Nee. PostboxNL staat volledig los van PostNL of TNT.

Heeft PostboxNL mijn ID nodig?

PostboxNL heeft de wettelijke verplichting de identiteit van haar klanten te controleren aan de hand van een geldig legitimatiebewijs. Bij het instellen van uw Postbox heeft u de mogelijkheid een kopie ID te uploaden. Informatie van onze klanten waaronder ID’s worden nooit gedeeld met derden en versleuteld (AES-256) opgeslagen met SHA-512 hash. U kunt natuurlijk ook even langs ons kantoor komen.

Hoe zit het met de Postwet en PostboxNL?

Net als elke ander bedrijf wat zich bezig houdt met post, dient ook PostboxNL zich te houden aan de Postwet. PostboxNL hecht zeer veel waarde aan betrouwbaarheid, veiligheid, integriteit en heeft deze waarden hoog in het vaandel staan.

Hoe vraag ik een Postbox aan?

De procedure is eenvoudig, gemakkelijk en snel: 1) u kiest een Boxnummer; 2) u vult uw gegevens in; 3) u ondertekent de overeenkomst en voldoet het depotbedrag; 4) u kunt uw nieuwe postadres direct communiceren naar uw relaties! Na uw aanvraag ontvangt u een bevestiging per e-mail en kunt u uw persoonlijke voorkeuren instellen met betrekking tot de postverwerking.

Hoe snel kan ik beschikken over een postadres nadat ik een aanvraag heb gedaan?

U kunt uw nieuwe postadres direct communiceren naar uw relaties nadat u uw aanvraag heeft gedaan.

Wat zijn de kosten voor een Postbox?

Een Postbox is tot 80% goedkoper dan een reguliere postbus. De vaste kosten van een Postbox zijn slechts € 0,99 exclusief BTW per week! Een volledig tarief overzicht voor de verwerking vindt u hier.

Welke locatie kan ik kiezen?

De keuze voor een locatie is persoonlijk. U kunt Amsterdam of Leidschendam gebruiken. De vaste Postbox kosten zijn € 0,99 per week voor het gebruik van 1 locatie. Het is ook mogelijk op beide locaties post te ontvangen. De vaste kosten voor de 2e locatie zijn dan € 0,50 per week.

Kan ik zelf een Postbox nummer uitkiezen?

Bij uw aanvraag kiest u zelf uit de lijst een letter en een nummer. Deze twee samen vormen uw Postboxnummer. De letters en/of nummers hebben verder geen betekenis.

Hoe betaal ik mijn Postbox - wat is een 'depot'?

De kosten voor uw Postbox worden verrekend met een door u vooraf betaald depotbedrag (prepaid). Bij uw aanvraag stort u een saldo in uw depot van minimaal € 50,00 middels iDeal, Mistercash, Sofort, CreditCard, Bitcoin of zelfs uitgesteld middels een overboeking zodat u 12 dagen de tijd heeft om het depotbedrag te voldoen. Met dit prepaid systeem zal PostboxNL, wanneer deze een handeling voor u verricht, de kosten hiervan verrekend met het saldo in uw depot. Zodra uw depotbedrag onder een bepaald bedrag komt, ontvangt u van ons bericht met het verzoek dit aan te vullen met een minimum van € 25,-. Via e-mail ontvangt u na elke periode van vier weken een gespecificeerde factuur met daarin een duidelijk overzicht van de gemaakte kosten. Bij een eventuele beëindiging van de overeenkomst wordt het resterende saldo in uw depot teruggestort op uw rekening.

Kan ik ook op rekening betalen?

Alleen voor bedrijven met een hoog volume aan post is het mogelijk op rekening te betalen. U ontvangt van ons een borg-factuur en vervolgens na afloop van de periode een factuur met een betalingstermijn van 14 dagen. Voor vragen kunt u contact met ons opnemen.

Kan ik ook opwaarderen met een automatische incasso?

Postboxhouders die minimaal 3 maanden klant zijn krijgen de mogelijk het depot automatisch op te laten waarderen met een minimum van € 10,- per incasso.

Kan ik betalen met iDeal?

Ja, dat is mogelijk. Andere betaalmogelijkheden zijn CreditCard, Mistercash, Sofort, of zelfs uitgesteld met een overboeking zodat u 12 dagen de tijd heeft om het depotbedrag te voldoen.

Kan ik meerdere geadresseerden opgeven?

Het aantal geadresseerden (diegene aan wie de post is gericht) is onbeperkt. U kunt bij het instellen van uw Postbox extra geadresseerden opgeven. Standaard is de naam va de aanvrager en eventueel de bedrijfsnaam als geadresseerde vermeld. Vanaf de 5e geadresseerde wordt er € 0,21 per geadresseerde per week in rekening gebracht.

Hoeveel afzenders kan ik hebben?

De afzenders (diegene die u post stuurt) zijn onbeperkt.

Ik heb geen e-mail ontvangen met de bevestiging. Wat nu?

Het kan zijn dat deze niet door uw spamfilter is gekomen. Kijk in uw spambak/ongewenste post ter controle. Kunt u de mail ook daar niet vinden, neem dan contact met ons op.

Welke verplichtingen ga ik aan wanneer ik een Postbox aanvraag?

U heeft verder geen verplichtingen anders dan die genoemd staan in de algemene voorwaarden. Uw Postbox is elk moment opzegbaar met een opzegtermijn van 1 periode (4 weken).

Kan ik op een later tijdstip nog wijzigingen aanbrengen in mijn instellingen?

Ja, dit is mogelijk. Het kan voorkomen dat u op een later tijdstip besluit wel gebruik te willen maken van de mogelijkheid om bijvoorbeeld postpakketten te ontvangen of geadresseerde reclame. Ook is het postadres of het wijzigen van een service eenvoudig in te stellen.

Hoe weet ik dat er post is ontvangen in mijn Postbox?

Heeft u gekozen voor een frequentie van doorsturen, dan ontvangt van ons per e-mail een bericht op de dag dat wij post naar u verzenden. Maakt u gebruik van de bewaarservice sturen wij u bericht op het moment dat er post voor u is ontvangen.

Is een Postbox betrouwbaar?

Uw post is bij ons in goede handen. Bij PostboxNL werken medewerkers die jarenlange ervaring hebben binnen het postbedrijf. Ook PostboxNL is gebonden aan de wet en zal uw post overeenkomstig behandelen.

Hoe noteren relaties mijn postadres?

U heeft de keuze uit twee verschillende locaties met ook weer verschillende postadressen. U kunt ze per locatie beide adressen vrij door elkaar gebruiken. PostboxNL zorgt ervoor dat de post in de juiste box komt en overeenkomstig uw wensen verwerkt wordt.
Locatie Amsterdam:

(Uw naam/bedrijf)
Keurenplein 41
t.a.v. Box (Letter en Nummer)
1069CD Amsterdam
Nederland
en / of
(Uw naam/bedrijf)
Postbus 9607
t.a.v. Box (Letter en Nummer)
1006GC Amsterdam
Nederland

Locatie Leidschendam

(Uw naam/bedrijf)
Postbus 1000
t.a.v. Box (Letter en Nummer)
2260BA Leidschendam
Nederland
en / of
(Uw naam/bedrijf)
Gravin Juliana van Stolberglaan 31
t.a.v. Box (Letter en Nummer)
2263AB Leidschendam
Nederland

Op de pagina boxvermelding worden ook nog alternatieven genoemd die kunnen worden gebruikt om het adres te noteren. Belangrijk om te weten is dat het boxnummer in principe altijd vermeld dient te worden om extra verwerkingskosten te voorkomen.

Kan ik aangetekende post ontvangen?

Ja, dit is mogelijk. Wij tekenen voor ontvangst en u kunt zelf aangeven hoe u deze post wenst te ontvangen. Wij kunnen deze doorsturen via reguliere of aangetekende post.

Kan ik postpakketten ontvangen?

Ja, u kunt zelf aangeven of u postpakketten wenst te ontvangen, met welke frequentie en met welke transporteur (bijv PostNL, UPS, DHL….) u deze doorgestuurd wilt hebben. Standaard kiezen wij voor de voordeligste optie. Ook is het mogelijk de pakketten op te halen bij een afhaalpunt van PostNL of UPS (Kiala).

Ik heb nu doorsturen maar wil dit wijzigen in scannen, kan dat?

Wanneer er geen post in uw Postbox aanwezig is kunt u op elk moment en zo vaak u wilt kosteloos uw instellingen wijzigen via de instellingenpagina. U heeft hiervoor wel uw autorisatiecode nodig.

Kan PostboxNL voor mij eventuele rembours- of invoerkosten voldoen?

Ja hoor, dit is geen probleem. Indien wij een zending aangeboden krijgen waarvoor dient te worden betaald ontvangt u van ons een betaallink om dit bedrag te voldoen. Hierna kunnen wij het pakket aannemen en verder verwerken.

Hoe kan ik mijn adres wijzigen?

Wijzigingen in uw instellingen kunt u eenvoudig doorgeven via www.postboxnl.nl/postboxinstellingen. U heeft de autorisatiecode nodig om een wijziging te doen.

Wat is een autorisatiecode?

Om fraude te voorkomen en dat onbevoegden wijzigingen kunnen aanbrengen in uw instellingen verstrekt PostboxNL u bij de aanvraag een autorisatiecode. Dit is een unieke code waarmee u uw adres, service en andere instellingen door ons kunt laten wijzigen. Deze code is gekoppeld aan een persoon of bedrijf en dient u strikt persoonlijk en geheim te houden.

Ik ben mijn autorisatiecode kwijt, wat nu?

Indien u uw autorisatiecode kwijt bent kunt u dit aangeven via www.postboxnl.nl/postboxinstellingen. Wij nemen dan contact met u op om de controlevraag te stellen die u bij uw aanvraag heeft moeten beantwoorden. Vervolgens sturen wij u de autorisatiecode opnieuw toe.

Ik heb een webwinkel. Kan ik mijn Postbox adres vermelden op mijn website?

Voor webwinkels is een adresvermelding op de website wettelijk verplicht. Dit straalt vertrouwen en professionaliteit uit. Veel webwinkels gebruiken onze service en bieden bezoekers/klanten de mogelijkheid het Postbox adres te gebruiken. Natuurlijk kunt u ook ons fysieke adres vermelden op de website. Er is een speciaal beeldmerk van PostboxNL voor op uw website waarmee u uw klanten aantoont dat u uw postafhandeling professioneel heeft uitbesteed aan PostboxNL. Meer informatie hieromtrent kunt u lezen op de volgende pagina: www.postboxnl.nl/beeldmerk”. Heeft u verschillende webwinkels en wilt u meerdere Postboxen (vanaf 3) gebruiken neem dan contact op voor een prijsopgave. Ook verzorgen wij voor een groot aantal webwinkels op een voordelige manier de eventuele retouren.

Ik heb meerdere bedrijven. Kan ik ook meerdere postboxen aanvragen?

Ja, dit is wel mogelijk echter niet altijd noodzakelijk. U kunt namelijk verschillende geadresseerden (bedrijven) opgeven per Postbox. Standaard zijn er 4 geadresseerden mogelijk. Daarboven wordt er € 0,21 excl BTW per week per geadresseerde berekend. U bent dan vaak voordeliger uit. Wilt u toch meerdere Postboxen (vanaf 3) neem dan contact op voor een prijsopgave.

Kan ik als webwinkel mijn Postbox gebruiken voor retourzendingen?

Ja, dat is mogelijk. In overleg kunnen wij tegen een zeer laag tarief de volledige RMA procedure voor u inrichten en zendingen combineren om transportkosten laag te houden. Wij doen dit reeds voor veel kleinere en middelgrote webwinkels en voor webwinkels die verkopen doen in Nederland maar in het buitenland zijn gevestigd. Neem contact op voor meer informatie en/of een offerte.

Ik heb meerdere bedrijven. Kan ik ook meerdere postboxen aanvragen?

Ja, dit is wel mogelijk echter niet altijd noodzakelijk. U kunt namelijk verschillende geadresseerden (bedrijven) opgeven per Postbox. Standaard zijn er 4 geadresseerden mogelijk. Daarboven wordt er € 0,21 excl BTW per week per geadresseerde berekend. Wilt u toch meerdere Postboxen neem dan contact op voor een prijsopgave.

Kan ik zelf een vestigingsplaats kiezen voor mijn Postbox/postadres?

PostboxNL heeft een vestiging in Amsterdam en Leidschendam. Meer informatie over de vestigingen vindt u hier.

Kan ik mijn bedrijf vestigen (KvK) op mijn Postbox adres?

Om uw Postboxadres te kunnen gebruiken als vestigingsadres voor de KvK, en aan de regels die de Kamer hieromtrent stelt, dient u een aparte overeenkomst te sluiten met de Beesiks Office Space (eigenaar pand). Meer informatie hierover vindt u op www.beesiksoffice.space. De standaard Postbox overeenkomst is alleen, zonder extra kosten, te gebruiken als correspondentieadres voor de KvK.

Kan ik ook op rekening betalen?

Alleen voor bedrijven met een hoog volume aan post is het mogelijk op rekening te betalen. U ontvangt van ons een borg-factuur en vervolgens na afloop van de periode een factuur met een betalingstermijn van 14 dagen. Voor vragen kunt u contact met ons opnemen.

Heb ik een klantnummer bij PostNL nodig?

Nee dit heeft u niet nodig. PostboxNL staat los van PostNL.

Is het belangrijk dat de plaats waar mijn bedrijf gevestigd is hetzelfde is als de plaats van mijn postadres?

Het blijft een persoonlijke keuze maar vandaag de dag leert de praktijk dat dit niet meer belangrijk is. Met het toenemende gebruik van het internet weet iedereen dat webshops vanuit de huiskamer kunnen ontstaan of dat men op wisselende locaties werkzaam is. Steeds meer bedrijven en particulieren maken gebruik van onze service en communiceren naar hun relaties dat de post door een extern bedrijf (PostboxNL) professioneel wordt verzorgd. Er is een speciaal beeldmerk van PostboxNL voor op uw website waarmee u uw klanten aantoont dat u uw postafhandeling professioneel heeft uitbesteed aan PostboxNL.

Wat te doen wanneer ik bij een instantie geen postboxnummer kan vermelden?

In een enkel geval is het niet mogelijk (door beperkingen in automatisering bij de betreffende instantie) om extra adres informatie, zoals een Postboxnummer, te vermelden. De mogelijkheid voor een tweede adresregel ontbreekt dan. U kunt wel, als voorbeeld, het Postboxnummer in de tenaamstelling vermelden, bijv: Jan Jansen (R320). In de praktijk zien we dat dit weinig tot geen problemen oplevert. Mocht dit voorkomen zal PostboxNL kijken naar de bedrijfsnaam (of geadresseerde) en ervoor zorgen dat de post bij de juiste Postbox houder wordt afgeleverd. Meer over de verschillende mogelijkheden om het PostboxNL nummer te vermelden vindt u op www.postboxnl.nl/boxvermelding.

Kan PostboxNL ook de volledige postkamerfunctie van mijn bedrijf overnemen?

In deze tijd waarin er steeds minder post wordt verstuurd is het in de meeste gevallen goedkoper om uw postkamer uit te besteden. PostboxNL heeft hiervoor de kennis en ervaring. Neem contact op met onze salesmanager voor een afspraak en vrijblijvende offerte.

Ik woon zelf niet in Nederland, kan ik dan ook een Postbox openen?

Ja, dit is zeker mogelijk. Op dit moment heeft PostboxNL klanten vanuit 43 landen van de wereld. Veel mensen die voor korte of langere tijd in het buitenland verblijven laten hun post door ons verzamelen en doorsturen. Het voordeel is dat bij een wijziging van land of adres in het buitenland uw postadres niet hoeft te wijzigen. U hoeft alleen aan PostboxNL een wijziging van uw adres door te geven. Door ons wordt vervolgens de post naar het nieuwe adres doorgestuurd. Voor uw relaties blijft het postadres dus ongewijzigd. Gemakkelijk, eenvoudig en voordelig.

Mijn bedrijf is niet in Nederland gevestigd, kan ik dan ook een Postbox openen?

PostboxNL is voor iedereen die een postadres nodig heeft in Nederland. Wanneer u in het buitenland verblijft en een postadres nodig heeft in Nederland is dit ook mogelijk. Wij sturen uw post indien gewenst naar u door naar uw adres in het buitenland. Ook kunnen wij de post voor u scannen en doorsturen per e-mail. Een andere optie is dat wij de post voor u bewaren.

Kan ik mijn post ook naar het buitenland laten doorsturen?

Ja, dit is mogelijk. Wij kunnen uw post overal naar doorsturen, ongeacht welk land u verblijft.

Kan ik pakketten ontvangen en doorgestuurd krijgen vanuit of naar het buitenland?

Ja, dit is ook mogelijk. Ook wanneer het aangetekende pakketten betreft. Indien er voor een pakket invoerrechten betaald dienen te worden kunnen wij deze voldoen vanuit uw depot. Vervolgens sturen wij het pakket naar u door op de door u aangegeven wijze.

Het gaat het scannen van mijn post in zijn werk?

U heeft de keuze dat wij al uw post openen en scannen, of dat wij eerst de enveloppen scannen zodat u per stuk kunt aangeven of wij deze wel/niet mogen openen. Op de dag van ontvangst wordt de post gescand en als PDF bestand naar u toegestuurd per e-mail (eventueel beveiligd via PEERIO). U ontvangt van elke enveloppe afzonderlijk een indexeerbare (voor OCR) kleuren scan in PDF.

U bepaalt zelf wat te doen met de originelen. U kunt deze alsnog, bijvoorbeeld 1 x per 4 weken, doorgestuurd krijgen of zorgvuldig door ons laten vernietigen (Klasse 4: Zeer vertrouwelijke documenten of Klasse 5: Geheime documenten).

Kan ik ook eerst de enveloppe laten scannen?

Ja, dit is mogelijk. Wij scannen eerst de enveloppe en sturen deze naar u toe per e-mail. U kunt vervolgens aangeven of u deze ongeopend vernietigd, geopend en gescand wenst te hebben of ongeopend doorgestuurd wilt hebben.

Hoe vernietigd PostboxNL de originele documenten?

Indien gewenst en zo ingesteld vernietigen wij uw post volgens de DIN Klasse 4: Zeer vertrouwelijke documenten (standaard) . Op verzoek is het ook mogelijk de post te laten vernietigen volgens de DIN Klasse-5: Geheime documenten. Meer informatie over deze normen vindt u op nl.wikipedia.org/wiki/Papiervernietiger. Het vernietigen na het scannen volgens de standaard methode is in de meeste gevallen gratis.

Wat kost het scannen van post?

Het openen van de enveloppe, eventueel ontnieten en in de scanner leggen van de eerste pagina kost het meeste tijd waardoor de eerste scan ook de hoogste prijs heeft. Elke pagina daarna is bijna de helft voordeliger. Na de 20e pagina uit 1 enveloppe worden er geen kosten meer gerekend. Voor een compleet tarieven overzicht kunt u kijken op – www.postboxnl.nl/tarieven. Het scannen is door onze klanten de meest gekozen optie (73%). Niet in de laatste plaats om dit in de meeste gevallen ook de voordeligste is.

Hoe zit het met bankpasjes en pincodes?

PostboxNL opent geen enveloppen waarvan wij vermoeden dat hier een bankpas of creditcard in zit. Wij zullen de eneloppe scannen en u bericht hiervan geven. Ook enveloppen met pincodes (die een afwijkend formaat en indeling hebben) zullen niet worden geopend. Ook niet indien u ons hier uitdrukkelijk om verzoekt.

Kan ik na het scannen ook de originelen nog toegestuurd krijgen per post?

Ja, dit is mogelijk. U kunt hierbij de frequentie van doorsturen zelf bepalen.

Scant PostboxNL ook de reclame?

Liever niet… maar u kunt zelf aangeven of u geadresseerde reclame gescand wenst te hebben.

Hoe gaat het doorsturen van mijn post in zijn werk?

Post wordt door PostboxNL dagelijks verwerkt. Het doorsturen naar uw postadres gebeurt volgens de door u aangegeven frequentie (van 5 x per week tot 1 x per 4 weken). Alle post in uw Postbox combineren wij in 1 enveloppe die wij adresseren en frankeren. Op het moment van verzending sturen wij u een bericht per e-mail. Op de enveloppe wordt altijd PostboxNL weer als retouradres vermeld.

Wat kost het doorsturen van mijn post?

Voor het verzamelen van uw post, het bundelen in 1 enveloppe, het labelen, het posten, de administratieve afhandeling en de bevestiging hiervan naar u per e-mail wordt een bedrag van € 1,98 aan verwerkingskosten per zending in mindering gebracht op uw depotbedrag. Het maakt daarbij niet uit of de zending 5 of 50 enveloppen bevat. De portokosten komen hierbij en zijn afhankelijk van gewicht van de zending en de locatie waar het naartoe moet worden verstuurd. een compleet overzicht van de tarieven vindt u hier.

Kan ik het adres, waar post naar door wordt gestuurd, wijzigen?

Wijzigingen in uw instellingen kunt u eenvoudig doorgeven via de wijzigingspagina. U heeft de autorisatiecode nodig om een wijziging te doen.

Kan PostboxNL de post voor mij bewaren?

Ja, dit is geen probleem. Deze service wordt voornamelijk gebruikt door Postboxhouders die veel reizen. Op het moment dat er post in uw Postbox komt, sturen wij u hier bericht van per e-mail. Op het moment dat u uw post doorgestuurd wilt krijgen, kunt u ons hierover berichten. Tevens kunt u dan aangeven waar u de post naar doorgestuurd wenst te hebben. Alleen wanneer er post in uw Postbox zit wordt het bewaartarief berekend van € 1,24 per week. Om te voorkomen dat dit onnodig zou oplopen sturen wij u wekelijks een herinnering.

Kan ik aangeven geen reclame te willen ontvangen?

Ja, bij uw instellingen kunt u aangeven dat u geen geadresseerde reclame wenst te ontvangen. Wij filteren dit er kosteloos voor u uit.

Hoe zit het met eventuele tijdschriften?

Wanneer wij twijfelen of een tijdschrift reclame is sturen wij u eerst een scan van de omslag zodat u zelf kunt bepalen of u deze wilt ontvangen of niet.

Hoe beëindig ik mijn overeenkomst?

Het beëindigen van uw overeenkomst is al even eenvoudig als het aanvragen en snel geregeld. U kunt dit doorgeven via www.postboxnl.nl/postboxinstellingen. U heeft altijd de autorisatiecode nodig om een wijziging/beëindiging te doen.

De wettelijke afkoelingsperiode van 14 dagen

U heeft het recht uw aanvraag tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U krijgt dan het volledige depotbedrag gecrediteerd. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via klantenservice@postboxnl.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde depotbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw annulering terugstorten.

Kan ik op elk moment opzeggen?

De overeenkomst met PostboxNL heeft geen minimale contractduur en kan elk moment worden opgezegd. Omdat bij een eventuele beëindiging is gebleken dat PostboxNL als eerste wordt ingelicht en daarna pas de afzenders hanteert PostboxNL 1 volle periode (van 4 weken) opzegtermijn waarmee eventuele binnenkomende post nog kan worden verwerkt. Hierna ontvangt u de eindfactuur en wordt het restdepot op uw rekening teruggestort.

Is er een minimale contractduur zoals een jaar bij een postbus?

Nee, PostboxNL heeft geen minimale contractduur en kan elk moment worden opgezegd.

Wat gebeurt er met mijn post wanneer ik heb opgezegd?

Nadat u heeft opgezegd verwerken wij u post nog gedurende de 4 weken opzegtermijn. Daarna sturen wij uw post netjes retour afzender.

Wat gebeurt er met mijn post wanneer ik onvoldoende geld in mijn depot heb staan?

U ontvangt tijdig bericht om uw depotbedrag aan te vullen. Mocht dit om welke reden dan ook niet gebeuren, dan gaan wij er vanuit dat u geen gebruik meer wenst te maken van uw Postbox en zullen wij de overeenkomst beëindigen. Reageert u verder niet op de depot notificaties zullen wij de eindfactuur samen met de eventuele post opsturen met reguliere post naar het adres van de aanvrager. De kosten hiervan komen voor uw rekening. Eenmaal beëindigd sturen uw post netjes retour afzender.

Wat gebeurt er met mijn overgebleven depotbedrag wanneer ik heb opgezegd?

Nadat u via de aangegeven manier uw Postbox heeft opgezegd, verwerken wij uw post nog één periode. Daarna ontvangt een eindafrekening per e-mail en restitueren wij het rest saldo in uw depot op uw IBAN rekening.

De waardering van www.postboxnl.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 9.9/10 gebaseerd op 60 reviews.